Om uw klacht juist te kunnen verwerken, hebben wij aanvullende informatie van u nodig, zoals uw persoonsgegevens.
Bij behandeling van de klacht vermeldt de NVWA niet uw naam aan de betrokken ondernemer of fabrikant.
Anoniem of niet anoniem melden?
De NVWA behandelt uw gegevens vertrouwelijk. NVWA inspecteurs geven uw gegevens niet door aan het bedrijf waar u een klacht over indient.
Als u uw klacht anoniem wilt indienen, ontvangt u geen persoonlijk bericht of terugkoppeling
|
|
|
|
|
Anoniem melden
Als u de melding anoniem wilt doen, houdt dit in dat wij niet altijd actie kunnen ondernemen.
Het is dan namelijk niet mogelijk om informatie bij u na te vragen, als dat voor het onderzoek nodig is.
Daarom vragen we u om zo volledig mogelijk te zijn, als u de klacht anoniem wil indienen.
Om uw (anonieme) klacht in behandeling te nemen, hebben wij het volgende nodig:
- duidelijke beschrijving van de overtreding;
- waar u dit heeft gezien (welke gemeente, zo mogelijk adres);
- waar in het bedrijf, type (openbare) ruimte
- wanneer u dit heeft gezien;
- hoe vaak u het heeft gezien;
- de naam of bedrijfsnaam van de overtreder;
- volledige adres van het bedrijf waar het over gaat;
- GPS-coördinaten van de locatie indien het adres niet bekend is;
- een nauwkeurige beschrijving van de plaats, als het adres niet bekend is.
|
|
|
|
Vermeld in uw eigen bewoordingen wat u heeft gezien en/of ervaren.
Aan de hand van een aantal (meerkeuze) vragen, leiden we u door dit formulier. Met de keuzes op die vragen kan de NVWA de klacht adequaat in behandeling nemen.
Neemt u rustig de tijd voor het doorlezen en het zo volledig mogelijk beantwoorden van de vragen.
Aan het einde van dit formulier heeft u nog de mogelijkheid om foto's en/of bijlagen toe te voegen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|